Potoczek, NataliaSowa, Katarzyna2013-10-042013-10-042009-06-25http://hdl.handle.net/11199/803Praca składa się z jednego rozdziału teoretycznego oraz dwóch rozdziałów empirycznych. Głównym celem pracy jest analiza roli zarządzania karierą w osiąganiu sukcesów zawodowych. Realizacja celu w pierwszym rozdziale powstawała w oparciu o analizę zagadnień związanym z zarządzaniem karierą z perspektywy pracodawcy i pracownika oraz na bazie ogólnych informacji dotyczących charakteru polskiego rynku pracy i w konsekwencji sytuacji zawodowej absolwentów szkół wyższych w Polsce. Podstawą do tych rozważań stały się konkretne podrozdziały różnych pozycji książkowych literatury przedmiotu, analiza artykułów on-line z najpopularniejszych portali internetowych oraz analiza danych pochodzących z Głównego Urzędu Statystycznego. Celem badawczym jest przede wszystkim zbadanie, jak swoją karierą zawodową zarządzają studenci WSB-NLU w Nowym Sączu. W drugim rozdziale znajdują się przede wszystkim: szczegółowe uzasadnienie celów badawczych, hipotezy badawcze, a także bardziej wyczerpujący opis metod i technik badawczych, jakie zostały zastosowane. Treści te uzupełnia charakterystyka respondentów, którzy wzięli udział w badaniu ankietowym. Rezultaty i ogólne wnioski sformułowane w odniesieniu do zaprezentowanych wcześniej hipotez badawczych są przedmiotem rozważań ostatniego, trzeciego rozdziału. Treści zawarte w tym rozdziale to przede wszystkim: analiza orientacji i wyobrażeń respondentów na temat własnej kariery zawodowej; identyfikacja wiedzy związanej z rynkiem pracy oraz roli WSB- NLU w przygotowaniu studentów do wejścia na rynek pracy. Dodatkowo, rozdział ten zawiera proponowane kierunki działań, jakie powinny zostać podjęte przez uczelnię, w celu wsparcia studentów w zarządzaniu karierą zawodową.pllicencja niewyłącznakariera zawodowakierowanie karierą zawodowąZarządzanie karierą zawodową na przykładzie studentów Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University w Nowym SączuProfessional career management based on a group of WSB - NLU studnetsbachelorThesis2013-10-01