Śmigielska, GrażynaDuślak Szczepan2014-02-132014-02-132006http://hdl.handle.net/11199/5678Strategia dystrybucji jest nieodłącznym elementem działalności każdej firmy ubezpieczeniowej i ważnym czynnikiem jej sukcesu. Nie wystarczy określić działanie samych elementów marketingu – mix, ale należy przede wszystkim podjąć decyzje, jakie działania należy wykonać i jak ustalić system sprzedaży produktu ubezpieczeniowego, aby skutecznie przebiegał cały proces wymiany. Produkt ma wartość dla konsumentów lub użytkowników, jeżeli mogą go otrzymać w odpowiednim dla nich miejscu i czasie. W tym celu niezbędna jest decyzja gdzie, kiedy, za czyim pośrednictwem dostarczyć usługę ubezpieczeniową do końcowych odbiorców. Odpowiedzialny za to jest system dystrybucji, który realizuje dwie grupy funkcji: koordynacyjnych i organizacyjnych. Sprawne współdziałanie nie jest więc tylko kwestią przyjętej koncepcji działania, ale w dużej mierze jest podyktowane pragmatyzmem, stanowi bowiem czynnik determinujący sukces na rynku – zarówno ubezpieczycieli, jak i agentów ubezpieczeniowych. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie roli systemu dystrybucji dla sukcesu firmy ubezpieczeniowej, poprzez przybliżenie działalności firmy ubezpieczeniowej Amplico Life.pllicencja niewyłącznausługi ubezpieczeniowemarketing usług ubezpieczeniowychdystrybucja ubezpieczeńTowarzystwo Ubezpieczeniowe Amplico Life S.A.agent ubezpieczeniowyRola systemu dystrybucji dla sukcesu firmy ubezpieczeniowej na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeniowego Amplico-Life S.A.The role of distribution system in the insurence company success. The case of Amplico-Life S.A.masterThesis