Piekarz, HalinaMichalec, Michał2014-07-172014-07-172004http://hdl.handle.net/11199/8037Przedmiotem pracy jest zdefiniowanie biznes planu jako istotnego elementu w projektowaniu rozwoju przedsiębiorstwa. Celem pracy jest interpretowanie zagadnienia naukowego w świetle literatury, analizy statystycznej i dokumentów firmy, którą jest zakład przetwórstwa mięsnego. Poprzez biznes plan, podjęta została próba ukazania istniejących warunków rozwojowych firmy (zarówno możliwości produkcyjnych, jak i finansowych) oraz szans powodzenia inwestycji. Praca składa się z czterech rozdziałów, z których pierwsze dwa stanowią część teoretyczną, natomiast pozostałe dwa – analityczne – wykorzystują dane pochodzące m.in. z Ośrodka Doradztwa Rolniczego, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz dokumentację firmy. Rozdział pierwszy zawiera ogólną wiedzę na temat planowania, podstawowe pojęcia i definicje związane z planowaniem, rodzaje sporządzanych planów oraz poruszono zagadnienie planowania jako elementu rozwoju firmy. W drugim rozdziale skoncentrowano się na biznes planie, jego definicji, celach, funkcjach, rodzajach i strukturach oraz szczegółowej budowie. Rozdział trzeci dotyczy ogólnie przemysłu mięsnego, i jego rozwoju na terenie Polski. W rozdziale tym poruszony został również problem branżowych systemów jakości, który związany jest z nadchodzącym członkostwem w Unii Europejskiej. W rozdziale trzecim pokazane zostały również różnego rodzaju formy pomocy finansowej dla firm z przemysłu mięsnego. W rozdziale czwartym przedstawiono koncepcję biznes planu dla zakładu „Przetwórstwo Mięsne A. Michalec Spółka Jawna” z siedzibą w Bielsku-Białej, który zabiega o kredyt preferencyjny z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na ukończenie w terminie modernizacji.pllicencja niewyłącznarozwój przedsiębiorstwaplanowanie w przedsiębiorstwiebiznes planprzemysł mięsnykredyt preferencyjnyFunkcja biznes planu w strategii rozwoju przedsiębiorstwamasterThesis