Reśko, DariuszKuźma, Łukasz2016-05-312016-05-312015-05-27http://hdl.handle.net/11199/9108Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie jakie czynniki wpływają na rozwój handlu elektronicznego na przykładzie mieszkańców Sądecczyzny W rozdziale pierwszym dokonano ogólnej charakterystyki handlu: przedstawiono teorię handlu, jego funkcje i rodzaje. Rozdział drugi koncentruje się na charakterystyce handlu elektronicznego (e-commerce). Omówiono tu istotę i podział e-commerce oraz korzyści i perspektywy rozwoju, a także bariery w handlu internetowym, a także charakterystykę współczesnego e-klienta, rodzaje dokonywanych zakupów, częstotliwość itd. Rozdział trzeci to charakterystyka form handlu elektronicznego - omówiono tu kwestie dotyczące dwóch najpopularniejszych form e-commerce: sklepów internetowych i aukcji internetowych. W rozdziale czwartym, będącym częścią badawczą pracy, przedstawiono analizę wyników przeprowadzonej ankiety dotyczącej czynników decydujących o popularności handlu elektronicznego.The dissertation is aimed at answering the question about what factors influence the development of e-commerce basing on the example of the Sądecczyzna residents. In Chapter I the general characteristics of trade was presented, including the theory of trade, its functions as well as its kinds. Chapter II presents the characteristics of e-commerce. It puts forward the nature and the division of e-commerce as well as the benefits and the developmental perspectives. Moreover, it demonstrates the barriers of e-commerce along with the characteristics of the contemporary e-customer, the types of purchases made by them, their frequency etc. Chapter III includes the characteristics of the e-commerce forms – it presents the issues dealing with the two most popular forms of e-commerce, namely online shops and online auctions. Chapter IV being an empirical study, presents the analysis of the results of the questionnaire concerning the factors that determine the popularity of e-commerce.pllicencja niewyłącznahandel w siecihandel internetowypopularność handlurozwój handlue-commerceonline tradepopularity of tradetrade developmenthandel elektronicznyCzynniki wpływające na popularność handlu elektronicznego na przykładzie mieszkańców SądecczyznyThe factors influencing the popularity of electronic commerce on the example of the residents of SadecczyznamasterThesis2016-05-25