Dyrek, Krzysztof2013-07-182013-07-182010Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów. Pod red. A. Nalepki, A. Ujwary-Gil. Nowy Sącz : WSB-NLU, cop. 2010. - S. 132-142978-83-88421-65-5http://hdl.handle.net/11199/453This paper analyses the changes in competitiveness of products produced in Poland on the market European Union during 2004-2008. The assessment relies on such factors as: RCA (Revealed Comparative Advantage), IMP (Import Penetration Index) and RTA (The Relative Trade Advantage Index). Research relies on information on composition of imports and exports by sections according to SITC Nomenclature. Relying on the information the author has identified which sectors seem to be competitive and which do not.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskabilans handlowyPolskaUnia EuropejskaPróba oceny konkurencyjności produktów wytwarzanych w Polsce na rynkach Unii EuropejskiejAttempt of the evaluation of the competitiveness of products produced in Poland on markets of the European UnionbookPart