Pocztowski, AleksyPolańska, Anna2014-03-042014-03-042011-06-18http://hdl.handle.net/11199/6704Celem pracy jest przedstawienie procesu rekrutacji jako jednej z podstawowych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi oraz zaprezentowanie zasad i metod stosowanych w rekrutacji w jednostce samorządowej jaką jest Urząd Gminy jako składnika zarządzania zasobami ludzkimi. Całość pracy składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęcony jest teorii zarządzania zasobami ludzkimi. Drugi rozdział dotyczy teoretycznej podbudowy rekrutacji, jej podziałowi na zewnętrzną i wewnętrzną, dążeniu ku poprawieniu efektywności rekrutacji, oraz ramom prawnym istotnym w tym procesie. Trzeci rozdział dotyczy praktycznego spojrzenia na proces rekrutacji, selekcji i zatrudniania personelu. Za przykład posłużył Urząd Gminy Łabowa. Przeprowadzono badania, które mają zweryfikować następujące hipotezy: - na profesjonalizację działań administracyjnych w urzędzie wpływa analiza wymogów jakie stawia się kandydatom do pracy w administracji - procedury związane z naborem na wolne stanowiska urzędnicze sprzyjają zatrudnianiu kompetentnych pracowników. W czwartym rozdziale opisano wyniki badań empirycznych w tym ankietowych, przybliżono proces rekrutacji w administracji samorządowej i reguły prawne, które obowiązują przy rekrutacji i selekcji. Badania potwierdziły przyjęte hipotezy.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimirekrutacja pracownikówselekcja personalnametody rekrutacji i selekcjiurząd gminyanalizaStrategia i metody rekrutacji i selekcji pracowników na przykładzie Urzędu Gminy ŁabowaThe strategy and methods for the selection and recruitment drive based on the Municipal Council in LabowamasterThesis2014-03-04