Piekarz, HalinaCisowska, Katarzyna2014-03-262014-03-262007http://hdl.handle.net/11199/7249Miasto, jako ośrodek życia społeczności lokalnej konkuruje na rynku miast i regionów. Konkurencyjność miasta (regionu) rozumiana jako wypracowanie przewagi nad innymi miastami (regionami) w określonej dziedzinie życia gospodarczego, jest pożądana jednocześnie zarówno przez podmioty gospodarcze w nim zlokalizowane, jak i przez administrację danego szczebla (państwową i samorządową), decyduje bowiem o możliwościach dalszego jego rozwoju i osiąganiu sukcesów gospodarczych, a przede wszystkim o wzroście zamożności społeczności lokalnej oraz jakości życia. Podobnie zatem, jak przedsiębiorstwo miasto wykorzystuje swoje atuty konkurencyjne, aby zdobyć przewagę w dziedzinie szczególnie pożądanej ze względu na charakterystyczne dla niego czynniki wewnętrzne i zewnętrzne. W obecnym, dynamicznym środowisku miasto, aby utrzymać zdolność konkurencyjną musi mieć sprecyzowaną strategię rozwoju, a co najważniejsze konsekwentnie ją realizować. Na szczególną uwagę zasługuje również promocja miasta, rozumiana jako dostarczanie o nim informacji i zachęcanie do korzystania z jego produktów. Kwestia ta stała się tematem niniejszego opracowania. Celem pracy było przedstawienie strategii rozwoju turystycznego Nowego Sącza i działań promocyjnych podejmowanych w jej ramach.pllicencja niewyłącznamarketingzarządzanie miastemmarketing terytorialnystrategia rozwoju turystycznego miastaprodukt turystycznydystrybucja produktu turystycznegopromocja produktu turystycznegoNowy Sącz na rynku turystycznymbudżetowanie promocji miastaOcena działań promocyjnych Strategii Rozwoju Turystycznego Nowego SączaAssessment of the promotional activities the Strategy of Tourist Development in Nowy SączmasterThesis