Gancarczyk, MartaStawiarski, Piotr2018-07-102018-07-102010-09-17http://hdl.handle.net/11199/10450Celem pracy jest przedstawienie znaczenia, rodzajów i sposobów określania strategii przedsiębiorstwa oraz określenie strategii konkurencji i strategii rozwoju dla przedsiębiorstwa rybnego. Ze względu na wymaganą przez zarząd poufność, w pracy firma występuje pod fikcyjną nazwą „Rybka”. W rozdziale pierwszym autor przedstawił na podstawie studiów literatury podstawowe rodzaje strategii bazowych, inaczej strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Głównymi aspektami poruszonymi w rozdziale pierwszym są: rodzaje i istota strategii, poziomy strategii w przedsiębiorstwie, a następnie rodzaje strategii bazowych oraz metody ich określania i realizacji. Rozdział drugi poświęcony jest strategiom konkurencji. Przedstawione zostały rodzaje i metody określania strategii konkurencji. Rozdział trzeci zawiera metodyczne zagadnienia badania empirycznego. Określono tu metody i narzędzia badawcze wraz ze źródłami danych, a także procedurę analizy dla wyznaczenia strategii bazowej i strategii konkurencji dla przedsiębiorstwa „Rybka”. W ostatnim rozdziale przeprowadzono analizę strategiczną dla określenia strategii konkurencji i strategii rozwoju firmy „Rybka”. Zastosowano analizę zasobów firmy, analizę otoczenia konkurencyjnego metodą 5 sił Portera, analizę makrootoczenia metodą scenariuszy możliwych zdarzeń. Do wyznaczania strategii konkurencji zastosowano macierz środowisk konkurencyjnych, a do wyznaczenia strategii rozwoju analizę SWOT. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Część teoretyczną oparto na studiach literaturowych podręczników, monografii, artykułów z czasopism oraz Internetu. W części empirycznej wykorzystano dokumentację firmy i raporty na temat analizowanego przedsiębiorstwa oraz jego sektora i rynku, a także obserwację uczestniczącą, gdyż autor pracy pełnił w firmie funkcję kierowniczą.pllicencja niewyłącznastrategia rozwojuprzedsiębiorstwokonkurencjakonkurencyjnośćanaliza strategicznaOpracowanie strategii rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwaDevelopment of the company corporate and competitive strategiesbachelorThesis2018-03-09