Batko, BogdanMiśkowiec, Daniel2014-01-292014-01-292012-10-17http://hdl.handle.net/11199/4923Celem pracy jest przedstawienie techniki steganograficznej oraz zaprojektowanie i stworzenie programu do ukrywania danych w plikach graficznych. Szyfrowanie wiadomości odbywa się za pomocą metody LSB, która została przedstawiona w rozdziale 3.3.1. Aplikacja umożliwia zapisywanie wiadomości w mapach 24-bitowych (BMP). Praca składa się z sześciu rozdziałów, tworzących logiczną strukturę. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem do technik steganografii i określa przyjęte założenia. Rozdział drugi jest poświęcony narzędziom i językowi programowania, dzięki którym została stworzona aplikacja. Opisuje on środowisko programistyczne oraz język programowania C#. Rozdział trzeci opisuje zarys historii steganografii oraz algorytmy szyfrujące dane. W tym rozdziale ukazane jest pięć różnych metod ukrywania tekstu w plikach. Zostały one opisane w bardzo przejrzysty sposób. I każda z nich mogłaby zostać zaimplementowana do aplikacji. Czwarty rozdział zawiera informacje o sposobie działania programu komputerowego, realizującego szyfrowanie metodą ostatniego bitu. W bardzo dokładny sposób jest przedstawiona implementacja algorytmu szyfrowania, jak i odszyfrowania wiadomości metodą LSB. W piątym rozdziale zawarte zostały wnioski odnośnie używania steganografii i korzyści wynikające z faktu ukrywania wiadomości.pllicencja niewyłącznatechnika steganograficznaszyfrowaniepliki graficzneukrywanie danychSzyfrowanie danych w plikach graficznychEncryption of data in image filesbachelorThesis2014-01-28