Głuc, KrzysztofSobczyk, Bogusław2014-01-022014-01-022013-02-27http://hdl.handle.net/11199/3032Głównym celem mojej pracy jest ukazanie, w jaki sposób państwo kieruje oświatą, aby społeczeństwo mogło sprostać współczesnym wyzwaniom stawianym przez globalną gospodarkę. W związku z tym w pierwszym rozdziale omawiam miejsce szkoły we współczesnym świecie. Rozdział drugi wskazuje na system oświaty w Polsce, pojęcia niezbędne do zrozumienia, czym jest oświata i dlaczego konieczna była jej reforma. W rozdziale trzecim omówiłem podstawowe dokumenty mówiące o rozwoju edukacji w naszym kraju. Rozdział czwarty opisuje instrumenty. Pokazuje, jak państwo wpływa na poziom nauczania i poziom wiedzy osiągniętej przez uczniów. Analizując w swojej pracy system edukacyjny i wpływ państwa na skuteczność i osiągnięcie celów, jakie postawiło ono przed oświatą, skupiłem się na szkole podstawowej, gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych, częściowo również na przygotowaniu przedszkolnym. Nie zajmowałem się w swojej pracy reformą i działaniem szkół wyższych.pllicencja niewyłącznaoświatapolityka krajupoziom oświatyreformaRola państwa w programowaniu szkolnictwa w Polsce w latach 1990 - 2010The Role of State in Programing Education in Poland in the Years 1990-2010masterThesis2013-12-20