Rutkowski, MarekWrzałka, Małgorzata2014-02-262014-02-262011-07-11http://hdl.handle.net/11199/6427Przedmiotem niniejszej pracy były rozważania dotyczące efektywności oraz wykorzystania reklamy internetowej. Dokładna analiza badań wtórnych oraz pierwotnych umożliwiła stworzyć pracę, która w precyzyjny sposób omawia i wyjaśnia postawiony problem i związane z nim zagadnienia. Teoretyczna część pracy obejmuje zagadnienia dotyczące komunikacji marketingowej, jej zastosowania w hipermedialnym środowisku komputerowym, jej efektywności oraz skuteczności. W drugim rozdziale opisana została historia rozwoju Internetu, scharakteryzowano także rynek reklamy internetowej w Polsce i na świecie. Przedstawiono i dokładnie opisano formy reklamy online, a także wytyczne dotyczące projektowania kampanii promocyjnej w Internecie. Empiryczna część pracy zawiera opracowanie przeprowadzonych badań pierwotnych dotyczących opinii, wykorzystania i efektywności reklamy internetowej. W rozdziale czwartym, na podstawie danych uzyskanych z badania zaproponowano rozwiązania odnoszące się do działań poprzedzających zaprojektowanie kampanii promocyjnej w Internecie, projektowania kampanii, a także sposoby jej kontroli i oceny.The object of this work were considerations of effectiveness and the use of online advertising. A thorough analysis of secondary and primary research has enabled to create work that in a precise manner explains the problem and related issues. The theoretical part of the work involves issues relating to marketing communications, its use in computing environment, its efficiency and effectiveness. In the second chapter was described the history of Internet development, characterized the Internet advertising market in Poland and worldwide. Was presented and thoroughly described the form of online advertising, as well as guidelines for designing a promotional campaign on the Internet. The empirical part of the work includes the development of studies and analysis of immediate research on the opinion, the use and effectiveness of online advertising. In chapter four, based on data obtained from the study there were suggested solutions relating to activities prior to designing a promotional online campaign, designing the campaign via Internet, as well as ways of monitoring and evaluation online marketing activities.pllicencja niewyłącznakomunikowanie marketingowemarketing internetowyreklama w interneciekampania promocyjnaefektywność reklamymarketing communicationsinternet marketingonline advertisingpromotional campaignadvertising effectivenessEfektywne wykorzystanie reklamy internetowej w komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiemEffective use of online advertising in communication of company with the marketmasterThesis2014-02-26