Wiktor, Jan W.Świętosławski, Jakub2015-01-132015-01-132007http://hdl.handle.net/11199/8462Obecnie każda firma winna posiadać w swojej strukturze marketing. Praca ma potwierdzić konieczność istnienia takiego elementu organizacyjnego, który z jednej strony zapewniłby stały dopływ informacji o wszystkich zjawiskach i procesach rynkowych, a z drugiej strony wskazywał pożądany kierunek działania firmy. Praca ma dwie części tzn. teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej zawarta została analiza wybranych aspektów wpływu internacjonalizacji przedsiębiorstw na kształtowanie się współczesnego marketingu oraz zaprezentowano dotychczasowe poglądy na strategie marketingowe przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych. Część praktyczna to przedstawienie strategii marketingowych, na przykładzie działalności Grupy Żywiec S.A. na rynkach zagranicznych. Rozdział pierwszy zawiera teoretyczne podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Omówione tutaj zostały podstawowe pojęcia dotyczące samej internacjonalizacji, jej motywów oraz korzyści, jakie uzyskujemy z umiędzynarodowienia działalności firmy. W rozdziale drugim opisano otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa, zakres prowadzonych badań marketingowych, natomiast w rozdziale trzecim strategie jego wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale czwartym przedstawiono definicje, rodzaje i przykłady strategii marketingowej. Efektem końcowym pracy jest przedstawienie w rozdziale piątym możliwej strategii marketingowej wprowadzenia na rynek międzynarodowy produktu w oparciu o działalność firmy piwowarskiej Żywiec S.A, będącej częścią liczącej się w świecie korporacji Heineken.pllicencja niewyłącznarynki międzynarodowemarketing międzynarodowystrategia przedsiębiorstwastrategia marketingowabrowarnictwoStrategia marketingowa Grupy Żywiec S.A. na rynkach zagranicznychGrupa Żywiec SA marketing strategy on foreign marketsmasterThesis