Głuc, KrzysztofMajerski, Maciej2014-01-082014-01-082012-10-17http://hdl.handle.net/11199/3527Branża motoryzacyjna należy do sektora ważniejszych gałęzi gospodarek krajowych. Jej transformacja w Polsce jest doskonałym przykładem przemiany jaką przeszła polska gospodarka od czasu transformacji gospodarczej do chwili obecnej, wykorzystując przy tym bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Praca dotyczy najważniejszych zagadnień dotyczących rynku motoryzacyjnego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki rozwoju branży i wpływu jaki wywarł na nią światowy kryzys ekonomiczny. W obszarze badań znalazła się diagnoza obecnego stanu branży motoryzacyjnej w Polsce oraz scenariusz jej rozwoju w kontekście uwarunkowań historycznych i ekonomicznych. Badania objęły segment samochodów nowych, produkowanych w całości lub jedynie w podzespołach na terenie Polski, w przedziale czasowym od gospodarki centralnie sterowanej z okresu PRL do gospodarki rynkowej po transformacji ustrojowej lat 90-tych ubiegłego wieku.The car industry sector belongs to more important branches of domestic economies. Its transformation in Poland is a perfect example of the conversion which Polish economy has experienced from the time of economic transformation till now, simultaneously taking advantage of the direct foreign investments. This work refers to the most important problems concerning the car industry market in Poland, particularly taking into account the dynamics of development of the branch, as well as the influence of the world economic crisis. The diagnosis of present condition of the car industry sector also found itself in this work as well as screenplay of its development considering historical and economic conditions. Researches refer also to problems connected both with cars produced in Poland completely and cars produced only as sub-assemblies on Polish territory. Above problems were considered during the time of centrally directed economy during previous economic system till the time of market economy after political transformation in the 1990s.pllicencja niewyłącznamotoryzacjaproduktrozwójrynekstrategiasukcescar industryproductdevelopmentmarketstrategysuccessHistoria sektora motoryzacyjnego w Polsce w latach 1950 – 2010. Perspektywy rozwojuThe History of car industry sector in Poland in the Years 1950-2010. Prespectives for growthmasterThesis2014-01-08