Ujwary-Gil, AnnaGleń, Piotr2014-02-242014-02-242011-09-12http://hdl.handle.net/11199/6215Jest wiele kryteriów, które decydują o rozwoju przedsiębiorstw handlowych. Jednym z ważniejszych jest to kryterium jakości. Przedmiotem analizy było 5 salonów firmy handlowej Mawa w południowej części Polski w salonach znajdujących się w: Rzeszowie, Tarnowie, Dębicy, Krakowie. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2011 r. na grupie 40 osób, które dokonały zakupu. Techniką użytą do badania klientów była ankieta, a narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Główny wniosek z mojej pracy, że wysoka jakość handlu ma wpływ na zadowolenie klientów, a tym samym sukces firmy, przedstawiłem na przykładzie przedsiębiorstwa Mawa. Firma realizuje ten postulat przez: odpowiedni wygląd salonów, który wpływa na wysoką jakość, odpowiedni stosunek personelu, który przekłada się na satysfakcję klienta, cykliczne szkolenie personelu ma bardzo duże znaczenie na wysoki poziom świadczonych usług a dobra atmosfera na stanowisku pracy wpływa również na lepszą obsługę klientów.pllicencja niewyłącznajakośćklientobsługapracownikfirmaszkolenieJakość w handlu detalicznym na przykładzie firmy handlowej MawaThe quality of the retail trade at MawabachelorThesis2014-02-23