Piekarz, HalinaPopiela Agnieszka2014-01-062014-01-062005http://hdl.handle.net/11199/3433Praca ta jest poświęcona tworzeniu i uruchomieniu własnego przedsięwzięcia na przykładzie firmy turystycznej. Omówiono w niej zagadnienia teoretyczne, dotyczące tego tematu, jak również aspekt praktyczny, polegający na opracowaniu biznes planu. Celem niniejszej pracy jest przeanalizowanie działań zmierzających do uruchomienia własnego przedsiębiorstwa i wykazanie, jak istotną rolę odgrywa planowanie i analiza działań przedsiębiorczych. Przeprowadzając biznes plan łatwo można dostrzec, że to co wcześniej wydawało nam się dobrym posunięciem okazuje się zapowiedzią przyszłych problemów lub co najmniej wymaga solidnego dopracowania. Zagadnienia takie, jak rozpoznanie rynku czy długofalowe prognozy finansowe, które często są pomijane lub lekceważone przez początkujących przedsiębiorców, okazują się mieć znaczenie pierwszorzędne. Decydując się na uruchomienie własnej firmy, warto w najdrobniejszych szczegółach przemyśleć swoje działania i plany, zebrać jak najwięcej danych, które pomogą nam realnie rozeznać rynek i odpowiednio zaplanować działalność.pllicencja niewyłącznasektor MŚPsektor MŚP w Unii Europrjskiejfinansowanie działalności gospodarczejruch turystycznyryzyko działalności małej firmymarketing w turystycezarządzanie jakościąfirma turystycznabiznes planTworzenie i uruchomienie firmy turystycznejmasterThesis