Rawski, MarekMichno Anna2014-01-192014-01-192003http://hdl.handle.net/11199/4357Promocja jest często określana jako rodzaj komunikowania się przedsiębiorstwa z konsumentem i otoczeniem. Wraz z nastaniem w Polsce gospodarki wolnorynkowej konieczne stało się stosowanie instrumentów marketingu - mix a w szczególności promocji. Podstawowym celem promocji jest dostarczenie klientom i potencjalnym nabywcom informacji mających skłonić ich do nabywania oferowanych produktów oraz wykreować pozytywny wizerunek firmy na rynku. Zadaniem promocji jest kreowanie popytu na produkty, dostarczanie informacji o cechach produktów, ich rodzajach oraz korzyściach płynących z faktu ich zakupu. Do podstawowych instrumentów promocji zalicza się public relations, promocję sprzedaży, oraz reklamę i propagandę marketingową. Stosując public relations firma kreuje swój wizerunek, dzięki promocji sprzedaży zachęca do zakupów swoich produktów, a reklama i propaganda marketingowa mają za zadanie poinformować potencjalnych nabywców o istnieniu produktów firmy, ich cechach i korzyściach płynących z ich zakupu. W chwili obecnej dla konsumenta ważne jest nie tylko co kupuje i za jaką cenę ale także od kogo kupuje i kto jest producentem danego wyrobu. Bardzo istotne jest jak klient postrzega daną markę, czy utożsamia ją z wysoką jakością, dobrym serwisem, dodatkowymi korzyściami płynącymi z zakupu jak np. możliwość wygrania wycieczki czy samochodu. Dlatego tak bardzo istotny jest właściwy dobór instrumentów promocji. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie sposobu wykorzystania instrumentów marketingu - mix w tym promocji w celu stworzenia odpowiedniego wizerunku i zwiększenia sprzedaży wyrobów „Zakładów Elektrod Węglowych” S.A. w Raciborzu.pllicencja niewyłącznapromocjapromocja-mix„Zakłady Elektrod Węglowych” S.A.działalność produkcyjno – usługowa firmymarketing bezpośrednisprzedaż bezpośredniaAnaliza działań promocyjnych w "Zakładach Elektrod Węglowych" S.A. w RaciborzumasterThesis