Piekarz, HalinaKania, Bernada2014-02-142014-02-142011-11-29http://hdl.handle.net/11199/5707Przedmiotem niniejszej pracy jest opisanie i wskazanie przyczyn oraz klasyfikacja ukrytych przekazów, występujących w działalności gospodarczej, ze szczególnym uwzględnieniem problemu reklamy oraz funduszy emerytalnych. W pierwszym rozdziale swojej pracy przedstawiam pojęcie reklamy, jej rodzaje, cele oraz funkcje. Największą uwagę poświęciłam badaniu skuteczności efektu reklamy. W tym rozdziale reklama została przedstawiona jako niezbędny czynnik do sprzedaży dóbr i usług. W drugim rozdziale została podjęta charakterystyka rynku ubezpieczeń emerytalnych II filara, ogólne założenia systemu emerytalnego i jego specyfika, a także funkcjonowanie systemu emerytalnego oraz przedstawieni członkowie otwartego funduszu emerytalnego i jego rynek finansowy. W trzecim rozdziale została przedstawiona jedna z najlepszych firm ubezpieczeniowych ING Nationale – Nederlanden. Na podstawie tej firmy został przedstawiony rynek otwartych funduszy emerytalnych. Została ujęta również reklama ubezpieczeń emerytalnych, szkolenie produktowe i jego inwestycje. W niniejszej pracy, do badań została wykorzystana literatura branży reklamowej, ubezpieczeniowej oraz materiały szkoleniowe firm ubezpieczeniowych.pllicencja niewyłącznadziałalność gospodarczareklamafundusze emerytalneskuteczna reklamaING Nationale – Nederlandenotwarte fundusze inwestycyjneReklama usług ubezpieczeń emerytalnych II filaraAdvertising Pension Scheme Services (Class 2)bachelorThesis2014-02-13