Przybycień, KrzysztofNieć, Rafał2016-06-112016-06-112016-01-21http://hdl.handle.net/11199/9181Przedmiotem pracy było stworzenie programu łączącego zabawę z funkcją edukacyjną. Praca wprowadza w temat nauki poprzez zabawę i określa rolę tworzonego narzędzia. Gra napisana jest w języku C++ z użyciem technologii OpenGl. Funkcja zręcznościowa tego programu polega na poruszaniu się po labiryncie z przeszkodami natomiast funkcja logiczna to odpowiadanie metodą wyboru na ustalone przez nauczyciela pytania. Praca zawiera także pełny opis działania gry i jej prawidłowej konfiguracji przez nauczyciela oraz przedstawia najważniejsze elementy kodu programu. Rezultat uzyskany przez gracza zostaje zapisany w bazie danych, której budowa też jest omówiona.The purpose of this work was to create a program which combines entertainment with educational function. The work introduces learning by playing game and specifies role of this tool. The Game was written in C++ language and uses OpenGl technology. The action part of this program is to move inside labyrinth with impediments and the educational part is to answer questions prepared by a teacher. The work also contains full description of how the game works, how it should be properly configured by the teacher and presents the most important parts of the code. Results reached by the player are saved in a database which structure is also explained.pllicencja niewyłącznagrazabawanaukaedukacjatestopenglC++gameentertainmentlearningtestopenglC++Edukacyjna gra komputerowaEducational computer gamebachelorThesis2016-05-25