Bulzak, AndrzejObrzut Magdalena2014-01-082014-01-082005http://hdl.handle.net/11199/3516Dobre stosunki międzyludzkie panujące w każdej szkole są podstawą dobrej pracy, przyjaznej atmosfery i osiągania sukcesów zawodowych uczniów i nauczycieli. Ponieważ jednak szkoła, jak każdy inny zakład pracy nie jest wolny od sytuacji konfliktowych, należy uczynić w niej wszystko, aby rozwiązywać je szybko, skutecznie i najlepiej drogą negocjacji. Szkoła może być „zgorszeniem” dla uczniów i środowiska, dlatego umiejętność rozwiązywania konfliktów odgrywa tam decydującą rolę zwłaszcza w procesie wychowawczym. Do konfliktów może dochodzić zarówno wśród grona pedagogicznego, uczniów, jak również ich rodziców. Nad prawidłowym rozwiązywaniem konfliktów musi czuwać przede wszystkim dyrektor szkoły, przy współudziale zainteresowanych osób. Autorka w niniejszej pracy starała się wykazać, że dzięki właściwie prowadzonym negocjacjom w środowisku szkolnym, wspólnie wypracowanym tam dokumentom i przepisom regulującym życie szkoły, szkoła może być przyjazna dziecku, do której będzie uczęszczało z radością, grono pedagogiczne będzie osiągało sukcesy osobiste i zawodowe, rodzice będą chętnie ze szkołą współpracować.pllicencja niewyłącznazarządzanie placówką oświatowąkonfliktykierowanie konfliktemzachowania ludzi w sytuacji konfliktunegocjacjenegocjatormediacjeNegocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktów na przykładzie grupy zawodowej nauczycieli w Szkole Podstawowej w WojnarowejmasterThesis