Mazur, ZbigniewMolczyk, Aneta2014-02-252014-02-252011-08-25http://hdl.handle.net/11199/6310Celem pracy jest przedstawienie tego, w jaki sposób środki pozyskiwane z funduszy Unii Europejskiej stwarzają możliwości kształcenia i rozwoju chorych dzieci. W pracy opisano możliwości wykorzystania środków finansowych pozyskanych z funduszy Unii Europejskiej na zwiększenie efektywności i skuteczności systemu rehabilitacji uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Zbylitowskiej Górze, dzięki czemu szkoła może realizować nałożone na nią zadania w zakresie kształcenia i rozwoju, a zatem osiągać założone cele. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono charakterystykę systemu finansów publicznych oraz źródeł finansowania jednostek budżetowych. Rozdział drugi poświęcono opisowi systemu finansowego Unii Europejskiej, w którym główną uwagę zwrócono na główne fundusze strukturalne oraz budżet Unii Europejskiej, jako podstawowe źródło finansowania wielu programów narodowych, lokalnych projektów, przemian strukturalnych, prac badawczo-rozwojowych, a także wielu innych przedsięwzięć inwestycyjnych. W trzecim rozdziale opisano fundusze strukturalne Unii Europejskiej. Projekty, które finansowane są z tych funduszy muszą być bezwzględnie realizowane według określonych celów. Jednym z najważniejszych celów jest wyrównanie poziomu gospodarczego oraz wyrównanie poziomu życia mieszkańców regionów Unii. Czwarty rozdział, empiryczny, oparty jest na analizie projektów realizowanych w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Zbylitowskiej Górze. Ośrodek ten bierze udział w różnego rodzaju projektach europejskich, których dofinansowanie pozwala ułatwić rehabilitację chorych dzieci. Przedstawiono, z jakich funduszy można je pozyskać oraz jak ważną odgrywają rolę w przygotowaniu dzieci niepełnosprawnych do samodzielnego życia i integracji ze środowiskiem.pllicencja niewyłącznafinanse publicznefundusze strukturalneUnia Europejskafinansowanie projektówWykorzystanie środków unijnych w finansowaniu działalności jednostki budżetowej na przykładzie Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Zbylitowskiej GórzeThe use of UE funds in the financing of a budgetary unit as exemplified by Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy in Zbylitowska GórabachelorThesis2014-02-25