Tomalska, HalinaKrząstek Maurycy2014-02-142014-02-142006http://hdl.handle.net/11199/5774Problemem badawczym niniejszej pracy jest zdiagnozowanie sytuacji studentów i absolwentów uczelni wyższych na rynku pracy i poszukanie odpowiedzi na pytanie: Czy potrafię etapowo budować osobistą karierę? Odnosząc się do niniejszej pracy, na podstawie analizy literatury przedmiotu wyróżnić można następujące cele badawcze: 1) Czy studenci i absolwenci świadomie budują swoją karierę? 2) Czy studenci i absolwenci specjalizowali się/specjalizują się w kilku określonych przedmiotach? 3) W jaki sposób studenci i absolwenci zdobywają doświadczenie zawodowe? 4) Czy w toku studiów studenci dokształcają się? 5) Czy badani prowadzą działania w celu uatrakcyjnienia swojej osoby jako produktu na rynku pracy? Głównym celem niniejszej pracy jest zbadanie, czy najmłodsza część uczestników rynku pracy, jakimi są absolwenci i studenci, stara się w sposób nieprzypadkowy budować swoją ścieżkę zawodową. Interesujące wydaje się być to, czy młodzi ludzie mają świadomość planowego podejścia do swojej kariery- czy świadomie wybierają przedmioty wykładowe na studiach, czy dobierają zajęcia dodatkowe, czy dokształcają się również na zajęciach pozauczelnianych. Autor stawia sobie za cel zbadanie, czy młodzi ludzie poprzez różnorakie zainteresowania, aktywności starają się rozwijać swoją osobowość, aby stać się bardziej atrakcyjnym pracownikiem na rynku pracy i zwiększyć swoje szanse w konkurencji.pllicencja niewyłącznaspołeczeństwo uczące sięgospodarka oparta na wiedzykomunikacja społecznarekrutacjazarządzanie zasobami ludzkimibudowanie karieryProces rekrutacji studentów uczelni wyższej do pierwszej pracy. Aspekty psychospołecznePsycho-sociological aspects of first job recruitment processmasterThesis