Bulzak, AndrzejCież Edyta2014-01-292014-01-292005http://hdl.handle.net/11199/4972Aby pracownik mógł dobrze wykonywać swoje zadania powinien być odpowiednio motywowany do pracy, nie można również zapominać o jego rozwoju, jako zatrudnionego na danym stanowisku. Jak wynika z licznej literatury tematu, czy też wypowiedzi kadry wyższych szczebli różnych organizacji, dobrze zmotywowany i odpowiednio przeszkolony pracownik będzie z większym zaangażowaniem oddawał się swojej pracy i wykorzystywał w jak najlepszy sposób swoje zdolności i umiejętności. Oczywiście taka postawa wpływa w sposób dodatni na funkcjonowanie całej organizacji, a przede wszystkim na przebieg i realizację obranej strategii a także na realizację jej celów, które pracownik może nawet uważać za zbieżne ze swoimi. Wpłynie to na poziom danej organizacji oraz możliwość osiągnięcia sukcesu rynkowego. Celem pracy i przeprowadzonych przeze mnie badań było sprawdzenie działania systemu motywacyjnego i rozwoju pracownika, a także ich znaczenie w realizacji i przyszłym sukcesie organizacji państwowej, jakim jest Urząd Gminy w Jodłowniku. Cel ten został osiągnięty poprzez weryfikację przyjętych hipotez: 1. Czy cele strategiczne wytyczone przez Urząd gminy w Jodłowniku są zarazem celami zatrudnionych w tej organizacji pracowników; 2. Czy istniejący system motywacyjny i rozwoju pracownika ma wpływ na fakt identyfikowania się pracowników z organizacją. System motywacyjny Urzędu Gminy jest elementem strategii tego Urzędu; 3. Czy system rozwoju Urzędu Gminy jest elementem strategii tej jednostki samorządowej; 4. Czy strategia organizacyjna Urzędu Gminy ma wpływ na jego system motywacyjny i rozwoju pracownika; 5. Czy system motywacyjny Urzędu Gminy jest elementem strategii tej instytucji.pllicencja niewyłącznasystem motywacyjny w firmiepłaca jako środek motywacjipozapłacowe środki pobudzania motywacjiawanspremieudział pracowników w zarządzaniu organizacjąrozwój pracownikówszkoleniakształtowanie kariery zawodowejstrategie organizacjiUrzęd Gminy w JodłownikuSystem motywacyjny i rozwoju pracownika i ich wpływ na realizację i sukces strategii organizacjimasterThesis