Śmigielska, GrażynaMirowski, Wojciech2017-05-102017-05-102011-02-10http://hdl.handle.net/11199/9844Szczególnym wyzwaniem dla przedsiębiorstw w ostatnich latach stała się recesja. W sytuacji recesji nabywcy powstrzymują się bowiem od zakupu dóbr konsumpcyjnych, które nie są produktami pierwszej potrzeby a firmy ograniczają produkcję i poszukują dróg obniżki kosztów. Celem pracy jest analiza i ocena, w tym kontekście, strategii realizowanej przez dealera samochodów działającego na terenie Nowego Sącza. W pracy przyjęto podejście pozycyjne do procesu formułowania strategii. Omawiana firma zmaga się z problemami, które niesie ze sobą zjawisko ogólnoświatowej recesji gospodarczej. Strategie, które są zaproponowane zarówno na czas recesji jak i po tym okresie przyczynią się do umocnienia pozycji firmy oraz przetrwanie w tym trudnym czasie kryzysu. Na podstawie analiz sformułowane zostały strategie, które pozwalają stwierdzić, że cel pracy został osiągnięty. Proponowane drogi strategii będą w dużej mierze zależeć jeszcze od dwóch czynników: działań konkurencji oraz czasu trwania kryzysu. Aktywne działania konkurencji mogą skierować nasze działania w inną stronę a zbyt długotrwała recesja korygować obrane strategie.pllicencja niewyłącznastrategia rozwojurynek samochodówanaliza SWOTstrategiaprzedsiębiorstwoAnaliza i ocena strategii przyjętej przez dealera samochodów w warunkach recesjiAnalysis and assessment of the strategy implemented by cars dealer during the recessionmasterThesis2017-01-09