Ruchała, RadosławHołyst, Bartosz2013-12-212013-12-212013-02-26http://hdl.handle.net/11199/2583Celem pracy było przedstawienie telefonii internetowej (VoIP) jako alternatywy dla tradycyjnej telefonii oraz pokazanie funkcjonalności VoIP jako telefonii do kontaktu między dwoma oddziałami firmy. W rozdziale pierwszym skupiono się na ogólnej charakterystyce telefonii internetowej, opisie techniki, historii i przyczyn powstania technologii. Przedstawiono również główne protokoły używane w telefonii VoIP, zalety oraz wady telefonii internetowej. Następny rozdział przedstawia zagadnienia związane z przesyłaniem głosu, czyli utratą pakietów, kompresją rozmów oraz szyfrowaniem. W kolejnym rozdziale skupiono się na migracji z telefonii tradycyjnej do VoIP, a także na różnicach technologicznych obydwu telefonii. Kolejny rozdział pokazuje telefonię VoIP jako kontakt między dwoma oddziałami firmy. Ostatni rozdział opisuje telefonię VoIP jako telefonię mobilną, z której możemy korzystać z dowolnego miejsca na ziemi. Technologia VoIP przeżywa aktualnie swój olbrzymi rozwój. Liczba dostawców telefonii VoIP jest bardzo duża, a ceny połączeń są bardzo niskie. Operatorzy usług konkurują jakością i dostępnością swoich usług. Można zauważyć, że w cieniu bardzo zaawansowanej technologii telefonii tradycyjnej dynamicznie rozwija się nowa technologia, nie zawsze oferująca lepszą jakość połączeń i bardziej nowoczesnych aplikacji. Na chwilę obecną nie można przesądzić o dalszym losie technologii VoIP. Prawdopodobne jest, że obydwie technologie nadal będą rozwijane oraz wykorzystywane.pllicencja niewyłącznaTechnologia Voice over Internet Protocol (VoIP)telefonia internetowatelefonia stacjonarnaprotokoły komunikacyjnesieci komputeroweTechnologia VoIP - przykłady wykorzystania w sieci przedsiębiorstwaVoIP technology - example applications in enterprise networkbachelorThesis2013-12-20