Chlipała, PawełSowa, Monika2017-05-102017-05-102011-01-24http://hdl.handle.net/11199/9834Przedmiotem pracy jest wykorzystanie motywu dziecka w reklamie telewizyjnej. Dziecko oddziałuje na emocje i jest postacią, na którą szczególnie zwraca się uwagę, dlatego coraz częściej motyw dziecka wykorzystywany jest do reklamowania wszelkiego rodzaju produktów i usług. W pracy podjęto zatem próbę określenia sposobu postrzegania dziecka w przekazach telewizyjnych przez ich odbiorców. W tym celu przeprowadzono badania empiryczne za pomocą kwestionariusza ankiety, które odbyły się na celowo wybranej grupie osób, będących członkami chóru parafialnego. Próba liczyła 50 osób, a badanie odbyło się w domu parafialnym w miejscowości Marcinkowice. W świetle tych badań stwierdzono, że reklamy, w których główną postacią przekazu są dzieci wzbudzają wśród większości osób pozytywne emocje. Ponadto reklamy, w których wykorzystano motyw dziecka przyciągają większą uwagę odbiorców niż reklamy, w których dziecko nie bierze udziału. Z badań wynika również, że według respondentów dzieci nie powinny reklamować pewnych typów produktów i usług. Uzyskane wyniki dowiodły, że motyw dziecka wykorzystany w reklamie wpływa na emocje i zachowania odbiorców oraz przyciąga większą uwagę widzów niż inne postacie biorące udział w przekazach telewizyjnych.The subject of this study is taking advantage of a child theme in television commercials. A child has a great influence on emotions of viewers and it especially attracts people’s attention. Therefore, presenting children in commercials of different products and services is becoming more and more popular. The aim of this research is describing how the viewers perceive a child theme from the television broadcast. To prove this, an empirical research by means of a questionnaire has been made. It was held among the group of local choir’s members chosen intentionally. The group consisted of fifty people and the research was held in the local Parish Community Centre in the village of Marcinkowice. According to the questionnaire results, it can be stated, that commercials, in which children play the main role, make positive emotions among the most of the recipients. Furthermore, commercials with children theme appear to be much more attractive and impressive to the viewers than commercials in which children do not take part. In accordance with the viewers’ opinions children should not advertise some kind of products or services. The results obtained from the survey have proved that a child theme used in commercials has a great influence on people’s emotions and behavior. It also attracts viewers’ attention more than other characters that appear in television broadcast.pllicencja niewyłącznareklamatelewizjaprzekaz reklamowydzieckobadanie ankietowecommercialtelevisionbroadcastchild themequestionnaireMotyw dziecka w reklamie na przykładzie analizy przekazów telewizyjnychA child theme in commercials presented on the example of television broadcast analysisbachelorThesis2017-01-09