Reśko, DariuszMichalik, Rafał2014-02-092014-02-092012-01-11http://hdl.handle.net/11199/5385Celem niniejszej pracy było zweryfikowanie hipotezy ogólnej, wnoszącej, iż Opactwo Benedyktynów w Tyńcu, jako turystyczny produkt regionalny jest jednym z czynników wpływających na rozwój rynku lokalnego (rozumianego tutaj jako teren dawnej wsi Tyniec – dzisiejszej dzielnicy Krakowa). W tym celu niezbędne jest jednak wdrożenie dobranych do grupy docelowej obiektu, działań promocyjnych. Hipotezę weryfikowano dokonując analiz literatury przedmiotu oraz oddając zwiedzającym Opactwo, opracowany przez autora, kwestionariusz badawczy. Badania dowiodły, iż : 1) Odwiedzający dowiadują się o Opactwie w swojej parafii, z przewodników, z internetu. 2) Wiedza odwiedzających o ofercie Opactwa (wydawnictwo, art. spożywcze) jest niewielka 3) Najczęściej Opactwo odwiedzają osoby powyżej 40 roku życia. Najwięcej odwiedzających mieści się w grupie 50+ 4) Najbardziej efektywna formą promocji stosowaną przez Opactwo są ogłoszenia w parafiach oraz e-promocja.pllicencja niewyłącznapromocjaprodukt turystycznykwestionariusz badawczyregionalny produkt turystycznyPromocja produktu turystycznego jako szansa rozwoju rynku lokalnego - na przykładzie Opactwa Benedyktynów w TyńcuPromotion of the tourism product as a chance of the local market development on the example Benedictine Abbey in TyniecbachelorThesis2014-02-09