Piekarz, HalinaBorowicz Agnieszka2014-01-292014-01-292002http://hdl.handle.net/11199/4973Zarządzanie strategiczne jest to proces informacyjno – decyzyjny (wspomagany funkcjami planowania, organizacji, motywacji i kontroli), którego celem jest rozstrzyganie o kluczowych problemach działalności przedsiębiorstwa, o jego przetrwaniu i rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływań otoczenia i węzłowych czynników własnego potencjału wytwórczego. Zarządzanie strategiczne jest procesem o charakterze celowościowym. Punktem wyjścia w procesie zarządzania strategicznego jest strategia firmy.Działalność każdej firmy wymaga analizy i oceny funkcjonowania. Ocena funkcjonowania firmy powinna pozwolić z jednej strony na ustalenie, czy dotychczasowa działalność dała zamierzone efekty (ocena ex post), z drugiej zaś na określenie kierunków i sposobów doskonalenia dalszej działalności (ocena ex ante). Niniejsza praca poświęcona jest ocenie funkcjonowania firmy dla potrzeb wyboru opcji strategicznego rozwoju.pllicencja niewyłącznazarządzanie strategicznediagnoza otoczenia firmywybór opcji strategicznej firmyocena potencjału organizacyjnegometody planowania i analizy w zarządzaniumetody portfelowełańcuch wartościmetoda SPACEStrategiczna Karta Wynikówfirma "IVECO" POLANDOcena funkcjonowania firmy jako kryterium wyboru opcji strategicznego rozwoju na przykładzie firmy "IVECO" PolandmasterThesis