Jabłoński, TomaszSwatkowski Adam2014-03-112014-03-112007http://hdl.handle.net/11199/6887Handel elektroniczny powstał stosunkowo niedawno a jego dynamiczny rozwój w ciągu kilkunastu ostatnich lat spowodował, że dzisiaj nie wyobrażamy sobie życia bez niego. Ludzie kupują bilety lotnicze i rezerwują pokoje on-line. Na internetowych aukcjach konsumenci polują na okazje. Firmy kupują komputery i sprzedają swoje produkty nieskończonemu strumieniowi klientów przepływających przez elektroniczny bazar. Gdy na jednej szerokości geograficznej zapada noc i ruch w sieci zaczyna zamierać, po przeciwnej stronie kuli ziemskiej właśnie odpala się komputery. Wiele milionów użytkowników sieci wybija 24-godzinny rytm, są jak fala przechodząca przez Ziemię. Wirtualny handel nigdy nie zasypia, a światowa gospodarka jest w ciągłym ruchu. Celem niniejszej pracy jest omówienie nowej, konkurencyjnej formy handlu, jaką jest handel elektroniczny i porównanie go z dotychczasowymi, tradycyjnymi metodami sprzedaży. Całość zmierza do kompleksowego zaprezentowania e-handlu oraz ukazania wszystkich możliwości, zarówno dla kupujących jak i sprzedających, jakie ze sobą niesie. Dla jak najlepszego zobrazowania i przybliżenia tematu handlu w Internecie za przykład, nie przypadkowo, został wybrany portal aukcyjny Allegro.pl, który jest prekursorem e-handlu w Polsce.pllicencja niewyłącznahandel jako kategoria ekonomicznamarketing-mixglobalny handel elektronicznye-gospodarkatransakcje w handlu elektronicznymportal aukcyjny Allegro.plHandel tradycyjny a handel elektroniczny na przykładzie portalu aukcyjnego Allegro.plTraditional Trade vs. e-Commerce; Allegro.pl Portal Case StudymasterThesis