Batko, BogdanBugiera, Łukasz2018-03-122018-03-122010-09-28http://hdl.handle.net/11199/10335Głównym celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie: W jaki sposób Internet jest wykorzystywany w bankowości elektronicznej oraz jaki jest poziom zadowolenia klientów korzystających z bankowości elektronicznej? Niniejsza praca składa się z dwóch części: teoretycznej oraz empirycznej. Pierwsza część pracy zawiera dwa rozdziały: Rozdział 1 dotyczy istoty bankowości elektronicznej - ujmuje on definicyjne ujęcie bankowości elektronicznej, charakteryzuje podstawowe usługi bankowości internetowej oraz jej klientów, przedstawia jej rozwój, stan obecny i perspektywy na przyszłość. Rozdział 2 zawiera informacje na temat roli Internetu w bankowości elektronicznej - przedstawiony jest tutaj rozwój i znaczenie Internetu jako nowego medium w komunikacji oraz działaniach usługowych związanych z bankowością elektroniczną, scharakteryzowane są również kanały dystrybucji usług bankowych (bezpośrednie i pośrednie) oraz detaliczna bankowość elektroniczna. Pierwsza część pracy powstała na podstawie studiów literatury przedmiotu, czasopism bankowych oraz w oparciu o specjalistyczne serwisy WWW. Druga (empiryczna) część pracy składa się również z dwóch rozdziałów: Rozdział 3 dotyczy działalności mBanku - ujmuje on charakterystykę badanego banku, przedstawia jego ofertę produktową ze szczególnym uwzględnieniem usług detalicznej bankowości elektronicznej skierowanych do klientów indywidualnych. Rozdział 4 analizuje i ocenia działalność mBanku – zawarte zostały w nim podstawy metodologiczne badań własnych (cel, hipoteza, problemy i metody), charakterystyka klientów mBanku oraz ocena usług detalicznej bankowości elektronicznej świadczonych przez mBank w opinii jego klientów. W części empirycznej pracy wykorzystano metody analizy diagnostycznej (analiza informacji o działalności mBanku, ankieta – skierowana do klientów mBanku). Analiza literatury przedmiotu oraz badań ankietowych w pełni potwierdza hipotezę pracy, brzmiącą : Współcześnie dzięki rozwojowi Internetu bankowość elektroniczna stanowi bardzo ważny kanał dystrybucji usług bankowych. Szeroka oferta mBanku gwarantuje swoim klientom całodobowy dostęp do swoich finansów, niskie koszty posiadania konta oraz oszczędność czasu. Dzięki takim warunkom liczba klientów korzystających z bankowości internetowej stale rośnie. Wygoda oraz bezpieczeństwo w dostępie do konta są gwarancją zadowolenia klientów mBanku.pllicencja niewyłącznamBankbankowość elektronicznainternetsprzedażsatysfakcja klientausługi bankoweBankowość elektroniczna i mobilna jako nowa forma dystrybucji usług bankowych na przykładzie mBankuMobile and electronic banking as a new form of banking services - based on the mBank examplemasterThesis2018-02-22