Malczak, JanBielak, Kazimierz2015-01-132015-01-132008http://hdl.handle.net/11199/8410Przedmiotem niniejszej pracy jest ukazanie w jakim stopniu przedsiębiorstwo wykorzystuje instrumenty marketingu-mix w swojej działalności rynkowej. Omawiając działalność firmy Fakro w zakresie wykorzystania poszczególnych elementów marketingu-mix zwrócono uwagę na podejście do klienta na rynku i w związku z tym określenie odpowiedniej polityki cenowej, dystrybucji czy promocji. W rozdziale pierwszym przytoczono wyjaśnienia podstawowych pojęć dotyczących marketingu. Opisano koncepcje działalności przedsiębiorstwa na rynku, dodając ponadto opis i analizę instrumentów marketingu-mix w świetle działalności przedsiębiorstwa. Drugi rozdział to charakterystyka firmy Fakro. Ujęta tu została historia firmy i jej pozycja na rynku. W rozdziale trzecim zostało scharakteryzowane i pokazane w jaki sposób firma wykorzystuje instrumenty marketing-mix: produkt, cena, promocja, dystrybucja, personel. Odzwierciedlono tutaj etap na jakim firma się znajduje dążąc do koncepcji marketingowej, która jest obecnie uznawana za najbardziej optymalną formę rynkowego działania. Opisane w tym rozdziale wykorzystanie marketingu pomoże wskazać rozwiązania pomocne do sformułowania planów marketingowych, a przede wszystkim celów i misji przedsiębiorstwa, co w dużej mierze jest głównym determinantem przewagi konkurencyjnej na rynku. Ponadto podjęto tu próbę wyznaczenia dalszej drogi, która pomogłaby efektywniej wykorzystywać poszczególne założenia marketingu-mix zgodnie z kluczową działalnością przedsiębiorstwa uznającego pozycję klienta-nabywcy i dążenia do zaspokojenia jego potrzeb.pllicencja niewyłącznaprzedsiębiorstwomarketingmarketing-mixinstrumenty marketingoweMarketing mix w działalności rynkowej firmy FakrobachelorThesis