Rawski, MarekBandyk, Aneta2014-01-132014-01-132012-09-21http://hdl.handle.net/11199/3886Praca ma na celu scharakteryzować i zbadać wpływ działań promocyjnych na efekty w przedsiębiorstwie X i Y. Wnioski z przeprowadzonych badań pozwolą na zrozumienie strategii działań promocyjnych firm X i Y, ich rezultaty. Dzięki temu zapoznamy się ze specyficzną strukturą sklepów medycznych oraz obowiązującymi w nich przepisami i zasadami refundacji. Konkluzje pomogą także ocenić pozycję tych firm na rynku medycznym wśród istniejącej konkurencji. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono zagadnienia związane z tematyką promocji. Scharakteryzowano w nim istotę, cel, adresatów promocji oraz jej poszczególne formy. Zaprezentowano teorię oceny efektywności i skuteczności poszczególnych działań związanych z promocją. W rozdziale drugim scharakteryzowano dwa wybrane sklepy medyczne X i Y. Opisano formy reklamy i przekazu promocyjnego stosowanego w firmie X i Y. Trzeci rozdział to rozdział badawczy. Celem poznawczym było uzyskanie wiedzy na temat wpływu działań promocyjnych na efekty w przedsiębiorstwie X i Y. Celem praktycznym określenie korzyści dokonanych zakupów z ulotek promocyjnych. Celem teoretycznym było potwierdzenie stosowanych już działań promocyjnych na wielkość sprzedaży. W badaniach przy wykorzystaniu kwestionariusza ankiety uczestniczyło 98 osób, klientów sklepu X i Y. W rozdziale czwartym opisano rezultat badań. Podsumowując wyniki przeprowadzonych badań można stwierdzić, że działania promocyjne prowadzone w firmie X i Y są skuteczne.pllicencja niewyłącznapromocjareklamapublic relationsefektywnośćsklepy medyczneOcena działań promocyjnych przedsiębiorstw X i Y w świetle badań własnychAssessment of promotional activities in X and Y enterprises in the light of the author's own researchbachelorThesis2014-01-10