Wołowiec, TomaszSedlakova, Dominika2013-11-192013-11-192010-06-13http://hdl.handle.net/11199/1610Celem pracy jest przybliżenie i dokładne opisanie wybranych problemów związanych z zarządzaniem jakością i personelem w hotelarstwie oraz ewentualne możliwości ich rozwiązania, które pozwolą na efektywniejsze i sprawniejsze zarządzanie danymi aspektami w branży turystyczno – hotelarskiej. W przemyśle hotelarskim pojawiło się wiele systemów i norm zarządzania jakością takich jak: przepisy Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO) oraz zintegrowane systemy zarządzania, system BHP czy system zarządzania bezpieczeństwem informacji. Systemy te różnią się od siebie w zależności od tego czego dotyczą w zarządzaniu jakością. Ogólnie mówiąc zarządzanie jakością i jego systemy skupiają się przede wszystkim na gwarancji zapewnienia wymagań technologicznych. Brak odpowiedniego zarządzania personelem i jakością w hotelarstwie może prowadzić do dyskwalifikacji przedsiębiorcę, jego dobra i usługi na rynku, przede wszystkim poprzez dobra i usługi konkurencyjne płynące z posiadania lepszych systemów czy technik zarządzania.pllicencja niewyłącznazarządzanie jakościąhotelarstwozarządzanie zasobami ludzkimiHazard Analysis and Critical Control Point (HACCP)Zarządzanie personelem i jakością w hotelarstwiePersonal and quality management in hotel businessmasterThesis2013-11-19