Tomalska, HalinaLibera Agnieszka2014-01-182014-01-182002http://hdl.handle.net/11199/4292Przez system jakości należy rozumieć strukturę organizacyjną, podział odpowiedzialności i kompetencji, procesy oraz zasoby umożliwiające zarządzanie jakością w danej jednostce gospodarczej. W sierpniu 1999 roku weszło w życie rozporządzenie o nadzorze wprowadzające „mierzenie jakości pracy szkoły” jako główną procedurę nadzoru dyrektora w szkole, kuratora oświaty nad szkołami i placówkami oraz ministra edukacji nad kuratorami. Celem niniejszej pracy jest zbadanie jakości pracy szkoły na przykładzie Publicznego Gimnazjum w Jadownikach. Przedstawiono podstawy systemu zapewniania jakości kształcenia, definicję oraz terminologię rynku edukacyjnego. Zaprezentowano postępy wiedzy o jakości, tj. fazy rozwoju praktycznych działań w opanowaniu problemów jakości, koncepcję Total Quality Management, systemy zapewniania jakości oraz charakterystykę reformy oświaty w Polsce. Przedstawiono definicję jakości szkoły, wskaźniki jakości oraz mierzenie jakości pracy szkoły zdefiniowane w dokumentach Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dokonano charakterystyki badanego podmiotu oraz analizy wyników badań.pllicencja niewyłącznazarządzanie jakościąTQMszkolnictwojakość kształceniamierzenie jakości pracyreforma oświatynadzórZarządzanie jakością pracy szkoły na przykładzie Publicznego Gimnazjum w JodłownikachmasterThesis