Gancarczyk, MartaŻytkowicz, Jadwiga2013-12-032013-12-032007-11-14http://hdl.handle.net/11199/1909Celem pracy jest przedstawienie koncepcji strategii oraz zarządzania strategicznego ze szczególną uwagą na analizę strategiczną, a następnie przeprowadzenie analizy strategicznej dla identyfikacji i oceny strategii Stacji Narciarskiej Wierchomla (SNW) w latach 1997-2006 oraz dla określenia przyszłej strategii tej firmy na lata 2007-10. Do celów cząstkowych należą: • przedstawienie istoty i zakresu strategii oraz zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie, • przedstawienie zakresu i metod analizy strategicznej, • przeprowadzenie oceny wdrożenia strategii w przedsiębiorstwie przy pomocy strategicznej karty wyników, • analiza SWOT, służąca określeniu słabych i mocnych stron SNW, szans i zagrożeń na jakie przedsiębiorstwo może napotykać w otoczeniu oraz rekomendacja przyszłych celów strategicznych. Przyjęta strategia zarządzania przedsiębiorstwem Stacją Narciarską Wierchomla Sp. z o.o., oceniona przy pomocy strategicznej karty wyników pokazała jak umiejętnie można zarządzać przedsiębiorstwem przy wykorzystaniu dostępnych zasobów. Odpowiednia strategia pozwoliła na to, aby z niewielkiego ośrodka z kilkoma wyciągami, stworzyć dobrze prosperujące centrum narciarskie, które swoją ofertą może konkurować z zagranicznymi ośrodkami i wciąż pozyskiwać coraz to szersze grono klientów. Konsekwentna realizacja przyjętej strategii na przestrzeni kilku lat doprowadziła do zajęcia mocnej pozycji na rynku i poważnie zagroziła innym konkurencyjnym ośrodkom. Zauważyć można, iż po zrealizowaniu strategii w latach 2002-2006 pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa poprawiała się i nadal się umacnia. Stacja Narciarska Wierchomla Sp. z o.o. stara się dbać o swój wizerunek, tak aby nie utracić wyrobionej już marki. Wciąż myśli o klientach, których udało się jej pozyskać. Zdążyła już pozyskać grono stałych bywalców, których co rok gości na swoich stokach. Dla obecnych i potencjalnych klientów poszerza swoje usługi o szeroko rozumiane usługi hotelowe, gastronomiczne i rekreacyjno – wypoczynkowe.pllicencja niewyłącznaturystyka narciarskazarządzanie strategiczneplanowanie w przedsiębiorstwieanaliza strategicznabadania empirycznestrategia przedsiębiorstwaanaliza SWOTrekreacjaorganizacja wypoczynkuStrategia przedsiębiorstwa na przykładzie Stacji Narciarskiej WierchomlaStrategy of the enterprise based on the example of Stacja Narciarska WierchomlamasterThesis2013-12-02