Piekarz, HalinaRosiak Agnieszka Sylwia2014-03-042014-03-042007http://hdl.handle.net/11199/6674Standardy ISO znajdują swe zastosowanie nie tylko w pracy inżynierów, producentów gdzie pomagają rozwiązywać podstawowe problemy powstałe podczas produkcji czy też dystrybucji, ale i również oddziałują na całe społeczeństwo, rynek konsumentów. ISO pomaga w lepszej współpracy i handlu międzynarodowym, powodując, że taka współpraca staje się łatwiejsza i sprawiedliwa. Tak więc jeśli system, mechanizacja czy też inne elementy pracują w sposób odpowiedni i bezpieczny, to zwykle oznacza to, iż są zgodne ze standardami. Organizacja, która jest odpowiedzialna za tworzenie takich standardów, z których korzystają wszyscy mieszkańcy świata jest ISO (International Organization for Standards). Nowocześni polscy przedsiębiorcy mają świadomość znaczenia systemów jakości, ponieważ polepszają one wyniki finansowe firmy, rentowność oraz wzmacniają pozycję firmy na rynku branżowym. W niniejszej pracy jako przykład wprowadzenia certyfikatu jakości ISO 9001:2000 zostało przedstawione działające prężnie na rynku motoryzacyjnym przedsiębiorstwo XYZ, które uzyskało wspomniany wyżej certyfikat w sierpniu 2006 roku.pllicencja niewyłącznakreowanie orientacji na klientastandaryzacjajakośćnagrody jakościTQMnormy ISO serii 9000technologia zarządzania jakościąpolityka jakościzarządzanie zasobamiaudytowanie i certyfikacjaProces przygotowania, wdrożenia i utrzymania normy ISO 9001 na przykładzie firmy XYZPreparation, implementation and maintenance process of norm ISO 9001 on the basis of XYZ companymasterThesis