Chlipała, PawełRymarczyk-Wajda, Katarzyna2013-10-292013-10-292009-12-02http://hdl.handle.net/11199/1226Przedmiotem pracy magisterskiej jest analiza możliwości budowania konkurencyjności przez pryzmat gminy uzdrowiskowej przy pomocy programu rewitalizacji. Założeniem pracy jest zrozumienie mechanizmów konkurowania, poznanie wytycznych opracowywania i narzędzi wdrażania programu rewitalizacji. Akcent położono również na zrozumienie mechanizmów funkcjonowania gminy uzdrowiskowej, poznania jej odrębności ustrojowej, uznając że ma to istotne znaczenie w podejmowaniu inicjatyw o charakterze strategicznym. Dokonano analizy zasobów turystyczno-uzdrowiskowych Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Szczawnica, odgrywających kluczową rolę w budowaniu konkurencyjności. W oparciu o wyznaczone cele sformułowano następującą tezę badawczą: Efektywne wdrożenie programu rewitalizacji jest istotnym czynnikiem kształtowania pozycji konkurencyjnej gminy uzdrowiskowej Szczawnica. Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów i zakończenia. Pierwsze dwa rozdziały mają charakter teoretyczny, kolejne dwa empiryczny. Założeniem autora jest, aby wyniki i konkluzje pracy były potraktowane jako przewodnik na etapie opracowywania i wdrażania programu rewitalizacji. Zaproponowane rozwiązania i przedsięwzięcia rewitalizacyjne staną się przedmiotem rozważań Zespołu Projektowego, odpowiedzialnego za przygotowanie programu rewitalizacji.pllicencja niewyłącznazarządzanie gminąpromocja gminypromocja regionurewitalizacja uzdrowiskaprodukt turystycznyturystykauzdrowiskaProgram rewitalizacji Szczawnicy jako przykład budowania przewagi konkurencyjnej na rynkuThe programme of revitalization of Szczawnica as the example of building competitive advantage on the marketmasterThesis2013-10-27