Poręba, MarcinZoń-Szewczyk, Agnieszka2014-01-202014-01-202012-07-11http://hdl.handle.net/11199/4378Celem teoretycznym pracy jest ukazanie miedzy innymi celów, metod, kryteriów, podmiotów ocenianych i oceniających, przedmiotu systemu ocen oraz zasad oceniania pracowników. Cel praktyczny pracy to przede wszystkim ukazanie i opisanie błędów, jakie mogą zostać popełniane podczas całego procesu oceniania na przykładzie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Sączu, a także opisanie kierunków usprawnień systemu ocen okresowych w jednostce ZUS, jak i ogólnie w całej administracji publicznej. Problematyka ocen okresowych w administracji publicznej przedstawionych w niniejszej pracy dotyczy tylko Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Sączu, pozostałe jednostki administracji publicznej nie zostały opisane, gdyż analiza wszystkich nie jest możliwa ze względu na to, iż każda jednostka ma inny system, o regulaminie nie wspominając. W pracy został szczegółowo opisany regulamin systemu ocen pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Sączu, a także Arkusz Oceny Okresowej Dla Kadry Średniego i Niższego Szczebla. Po szczegółowej analizie systemu ocen pracowniczych wskazane zostały usprawnienia tego systemu w administracji publicznej z uwzględnieniem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Sączu. Hipoteza zakłada, że oceny okresowe są potrzebne i wpływają na rozwój pracowników i ich lepszą motywację do pracy, a także należy je przeprowadzać często. Metodą badawczą w niniejszej pracy była przede wszystkim analiza regulaminu ocen pracowniczych „Mentor”, na podstawie której zostały w wyczerpujący sposób opisane wnioski z przeprowadzonych badań. Praca opiera się na wielu pozycjach literatury przedmiotu. Wykazano, że system ocen okresowych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych nie jest profesjonalny.pllicencja niewyłącznaadministracja publicznapracownicykryteria oceniania pracownikówmetody ocenianiatechniki ocenianiaocena pracownikówOceny pracowników w ZUS, jako narzędzie nowoczesnego zarządzania w administracji publicznejAssessing the Social Insurance Board staff as the tool of modern management in public administrationmasterThesis2014-01-20