Wiktor, Jan W.Kaniuk Bartłomiej2014-03-142014-03-142008http://hdl.handle.net/11199/6989Dystrybucja jest jedną z zasadniczych funkcji realizowanych w każdym przedsiębiorstwie. Działania te są elementem marketingu firmy i decydują o rynkowej dostępności danego produktu. Zakres działań dystrybucyjnych może być rozmaicie realizowany, o czym decyduje ogólna strategia przedsiębiorstwa. Współczesne firmy mogą wykorzystywać różnorodne kanały dystrybucyjne, łączyć je ze sobą, stosować rozmaite rozwiązane w przepływie towarów, informacji i środków finansowych. Szczególne wyzwania stoją jednak w przypadku firm działających na międzynarodowych rynkach. W przypadku umiędzynarodowienia działalności pojawia się bowiem wiele rozmaitych problemów. Wiele rozwiązań z jednego rynku nie da się bezpośrednio przenieść gdzie indziej. Często pojawiają się także bariery rynkowe i prawne, odmienności w zakresie zachowań klientów, odmienna specyfika infrastruktury itd. Wszystkie te problemy należy uwzględnić w formułowaniu działań dystrybucyjnych i logistycznych. Sprawia to, że dystrybucja międzynarodowa jest znacznie bardziej złożona, niż w przypadku tej, realizowanej tylko na terenie jednego państwa. W warunkach gospodarki rynkowej i związanej z tym silnej konkurencji firm, poszukuje się ciągle metod podniesienia efektywności ich funkcjonowania, co objawia się zazwyczaj w redukcjach zbędnych kosztów oraz w innowacjach organizacyjnych i funkcjonalnych. Poszukiwanie zmian ma pełne uzasadnienie – tylko wtedy firma może na rynku zaoferować produkt po atrakcyjniejszej cenie niż konkurencja. Celem pracy jest analiza i ocena działań dystrybucyjnych w wymiarze międzynarodowym firmy Polo w Tychach. Firma ta działa w branży produktów elektroinstalacyjnych. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że rozwinęła ona także działalność na terenie innych państw.pllicencja niewyłącznarozwój marketingu międzynarodowegointernacjonalizacja działalności przedsiębiorstwdystrybucja w strategii marketingowej firmystrategie przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowymkanały dystrybucjistrategie duystrybucji firmy "Polo"Analiza i ocena systemu dystrybucji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy Polo w TychachThe analysis and evaluation of the distribution system of an enterprise on the international market on the example of Polo company in TychymasterThesis