Piekarz, HalinaPróchniewicz Bartosz2014-01-152014-01-152005http://hdl.handle.net/11199/4047W maju 2004 roku Polska przystąpiła do struktur Unii Europejskiej. Tym samym stała się pełnoprawnym członkiem wspólnoty europejskiej oraz, co najważniejsze, z perspektywy przedsiębiorstw, przystąpiła do europejskiego, wspólnego rynku. Fakt ten pociąga za sobą ogromne wyzwanie przed którym stoją obecnie polskie przedsiębiorstwa sektora MSP. Celem pracy jest ma przybliżenie i przedstawienie stadium rozwoju, w jakim obecnie znajdują się przedsiębiorstwa MŚP w Polsce. Przedstawiono metody analizy strategicznej oraz opisano konkurencję i zdobywanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Przedstawiono przedsiębiorstwo produkcyjne branży odzieżowej P.P.H XOR z siedzibą w Siedlcach. W tym celu posłużono się metodą analizy grup strategicznych, oraz przedstawiono wnioski z tychże analiz. Zaproponowano rozwiązania przyczyniających się do wzrostu przewagi konkurencyjnej badanego przedsiębiorstwa zarówno na rodzimym rynku jak i na rynku wspólnotowym.pllicencja niewyłącznaMŚPintegracja Polski z Unią Europejskąanaliza strategicznakonkurencjaprzewaga konkurencyjnadotacje z UEPHAREprodukcjarestrukturyzacjaDostosowanie przedsiębiorstw sektora MŚP do wymogów nowego rynku oraz Unii Europejskiej na przykładzie P.P.H "XOR"masterThesis