Chlipała, PawełBorkowska, Aneta2013-12-022013-12-022009-03-16http://hdl.handle.net/11199/1904Celem pracy jest analiza oraz ocena kampanii reklamowych wprowadzających nowości produktowe bądź usługowe na rynek. Tak sformułowany cel pracy zdeterminował konieczność sformułowania następujących hipotez badawczych: H1: Większość konsumentów informację o nowościach czerpie z Internetu, H2: Im bardziej oryginalna jest kampania reklamowa nowego produktu, tym w większym stopniu przyciąga uwagę konsumenta, H3: Kontrowersyjne elementy kampanii reklamowej odciągają uwagę od przekazu koncentrując ją na elementach reklamy, H4: Mężczyźni reagują na reklamy nowości z dziedziny sprzętu RTV i AGD, natomiast kobiety na reklamy produktów spożywczych. W pracy wykorzystano pozycje literatury z ekonomii, zarządzania i marketingu oraz źródła internetowe i materiały branżowe kampanii. Tłem były jednak własne badania, traktujące w sposób kompleksowy problematykę kampanii reklamowych wprowadzających nowości na rynek, przeprowadzone na grupie 200 respondentów zróżnicowanych pod względem płci, wieku czy miejsca zamieszkania. W badaniach wykorzystano kwestionariusz ankiety internetowej. Pomimo, iż trzy czwarte ankietowanych popiera kampanie reklamowe analizowanych nowości iPhone’a, Coca Coli Zero i Mobilkinga, to jednak niewielu z nich (6%) ulega reklamie dokonując zakupu zaraz po jej obejrzeniu. Wielu rozważa dokonanie zakupu w przyszłości (25%), czeka na opinię znajomych, którzy pierwsi wypróbują nowość (12%), czy też dokonuje zakupu dopiero po dokładnym przeanalizowaniu oferty i ewentualnie po konsultacji z inną osobą 10%). Pozostali nie ulegają reklamie w żaden sposób (9%).pllicencja niewyłącznareklamanowe produktykampanie reklamowebadania konsumenckieKampanie reklamowe nowości produktowych na przykładzie Iphonea 3G, Coca Coli Zero oraz MobilkingaAdvertising campaigns of new products based upon Iphonea 3G, Coca Cole Zero and MobilkingamasterThesis2013-12-02