Gwiżdż, AndrzejCzamara, Lidia2014-03-142014-03-142011-04-13http://hdl.handle.net/11199/6968Celem pracy jest przedstawienie różnych sposobów motywacji pracowników oraz identyfikacja tych form motywowania, które mają znaczący wpływ na podwyższenie motywacji pracowników „Beskid Spółka z o.o.” i mogą przyczynić się do podniesienia jej efektywności. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwsze dwa są rozdziałami teoretycznymi, opartymi o analizę literatury przedmiotu. Trzeci rozdział ma charakter empiryczny. W rozdziale pierwszym przedstawiono problematykę motywowania pracowników w koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. Ukazano znaczenie kapitału ludzkiego w strategii funkcjonowania firmy rynkowej, znaczenie motywowania oraz potencjalne w tym zakresie, możliwe do wykorzystania, teorie motywacji. Rozdział drugi poświęcony jest formom i technikom motywowania pracowników. Zawiera on zagadnienia dotyczące materialnego, jak również pozapłacowego sposobu motywowania pracowników. Poruszono w nim również temat nowoczesnych technik motywowania do pracy. Rozdział trzeci jest częścią empiryczną pracy. Przedstawiono w nim „Spółkę Beskid” jako obiekt badań. Zaprezentowano również, na podstawie przeprowadzonych w Spółce wywiadów, formalną koncepcję motywowania jej pracowników. W konsekwencji, podjęto badania własne – w celu identyfikacji i weryfikacji praktyki motywowania pracowników w wybranych obszarach badanej Spółki. Postawiono trzy hipotezy badawcze oraz jedno pytanie badawcze. Przeprowadzono badania ankietowe wśród pracowników Spółki. Z badań przeprowadzonych w pracy wynika, iż w badanej spółce najbardziej motywujący jest czynnik materialny.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimimotywowanie pracownikówsystem motywacyjnyefektywnośćMotywowanie pracowników w przedsiębiorstwie rynkowym na przykładzie spółki BeskidStaff motivation in business enterprise on the example of Beskid companybachelorThesis2014-03-13