Białas, FranciszekKlimczak, Łukasz2014-02-262014-02-262011-07-27http://hdl.handle.net/11199/6424Odwzorowywanie obiektów poprzez grafikę trójwymiarową zyskało dużą popularność w ostatnim czasie. Obecnie stanowi to nieodłączny element naszego życia. Pojawia się coraz więcej filmów, reklam stworzonych w całości przez animację trójwymiarową. W pracy przedstawiłem sposób, w jaki można odwzorować budynek korzystając jedynie z planu architektonicznego. Jest to budynek domu jednorodzinnego. Budynek przedstawiłem w różnych sceneriach, ukazując przykładowe umiejscowienie domu oraz zagospodarowanie przestrzeni wokół budynku. Do stworzenia głównego modelu został użyty program Autodesk 3ds Max 2009, którego etapy tworzenia przedstawione są w pracy. Aby bardziej realistycznie przedstawić budynek, umożliwiłem wirtualny spacer po nim, dzięki czemu można dokładnie przyjrzeć się rozmieszczeniu pomieszczeń. Do stworzenia wirtualnego spaceru został użyty program Quest3D 4.2.3. W pracy opisany jest jeden ze sposobów tworzenia wizualizacji architektonicznej oraz programów do tego użytych. W pierwszych czterech rozdziałach zawarty jest opis programów wykorzystanych do stworzenia wizualizacji. W piątym rozdziale przedstawiono sposób wykonania czyli część implementacyjną pracy. W szóstym rozdziale zostało przedstawione podsumowanie i wyciągnięte wnioski podczas tworzenia pracy.pllicencja niewyłącznagrafika komputerowaodwzorowaniawizualizacja komputerowagrafika 3Dgrafika trójwymiarowaModel 3d budynku mieszkalnego i atrakcyjne formy jego prezentacji3d model of a residential building and attractive forms of presentationbachelorThesis2014-02-26