Gwiżdż, AndrzejWańczyk, Liliana2014-07-222014-07-222011-02-26http://hdl.handle.net/11199/8059Głównym celem pracy jest pokazanie jak istotną i ważną rolę w dzisiejszym globalnym funkcjonowaniu organizacji odgrywa prawidłowo zdiagnozowane otoczenie, w którym organizacja działa i będzie działać w przyszłości. Jak powinna wykorzystywać swoje mocne i słabe strony i swój potencjał w aspekcie turbulentnego, globalnego otocznia: jakie podejmować i planować przedsięwzięcia biznesowe w kontekście konkurencji międzynarodowej. Wpływ procesów globalizacyjnych na funkcjonowanie Poczty Polskiej oraz przedstawiony cel pracy to przesłanki do sformułowania następującej tezy: Odpowiednio zdiagnozowane otoczenie organizacji jest czynnikiem warunkującym powodzenie w globalnym funkcjonowaniu organizacji i osiąganiu przewagi konkurencyjnej. Układ tekstu został podporządkowany przedstawionemu celowi i tezie pracy. Praca składa się z czterech rozdziałów. Wnioski końcowe wraz z proponowanymi kierunkami doskonalenia funkcjonowania analizowanej organizacji zawarto w zakończeniu pracy. W pracy wykorzystana została literatura przedmiotu: pozycje zwarte i czasopisma w języku polskim i angielskim, periodyki tematyczne związane z sektorem usług pocztowych oraz materiały pozyskane z sieci Internet.plopen accesslicencja niewyłącznabadania marketingoweorganizacjaotoczenie globalnekonkurencjaPoczta PolskaElementy globalizacji i konkurencji międzynarodowej w analizie otoczenia dużej firmy na przykładzie Poczty Polskiej S.A.The elements of globalization and international competition in the analysis of the environment of a big company on the example of Polish Post LTDmasterThesis2014-07-09