Ujwary-Gil, Anna2013-07-032013-07-032005Marketing i Rynek, 2005, nr 7, s. 16-211231-7853http://hdl.handle.net/11199/296Artykuł dostępny również na stronie : http://works.bepress.com/anna_ujwary-gil/doctype.htmlAnalogie i metafory stanowią ważne, jakkolwiek mało doceniane, źródło poszukiwania idei. Zwykle wykorzystanie metafor i analogii następuje spontanicznie, w trakcie komunikacji międzyludzkiej, podczas której przy użyciu metafor bądź analogii opisujemy zdarzenia, które miały miejsce, odwołując się do podobieństwa lub przenośni. Przedmiotem niniejszego artykułu jest myślenie przez analogie oraz metaforyzowanie (myślenie metaforyczne), rozumiane jako zdolności twórczego myślenia, które można wykorzystać w praktyce biznesowej i rozwijać na drodze mniej lub bardziej systematycznego ćwiczenia.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskamyślenie twórczetwórcze rozwiązywanie problemówkomunikowanie w biznesieinformacja biznesowaAnalogie i metafory źródłem nowych idei w praktyce biznesowejarticle