Honkisz, MałgorzataCzech, Magdalena2013-11-152013-11-152010-05-13http://hdl.handle.net/11199/1507Temat pracy skupia się barierach rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Jego wybór został podyktowany faktem, iż choć podmioty te posiadają ogromny potencjał, mający fundamentalne znaczenie w kształtowaniu gospodarki, w dalszym ciągu w wielu krajach napotykają one na sporą ilość utrudnień i ograniczeń, które hamują bądź uniemożliwiają im dalszy rozwój. Analizy problemów dokonano w toku działania rodzinnego mikroprzedsiębiorstwa „PIOMAG”. W pracy podjęto próbę zweryfikowania hipotezy o tym, iż mimo świadomości fundamentalnej roli przedsiębiorstw sektora MMSP dla polskiej gospodarki i społeczeństwa, polityka kolejnych rządów nadal nie stworzyła właściwych warunków do ich rozwoju, a w ostatnich latach można nawet mówić o jej uwstecznieniu w porównaniu z okresem pierwszych lat transformacji. Polityka państwa powinna dążyć w kierunku ograniczenia kolejnych obowiązków nakładanych na przedstawicieli MMSP, zwłaszcza jeśli nie daje się nic w zamian. Współpraca i korzyści z niej płynące zawsze powinny być obustronne, bo w przeciwnym wypadku niektórym mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom nie uda się przetrwać, a to właśnie w nich, jak wykazano w tej pracy zarówno na przykładzie Polski, jak i przykładów ze świata, tkwi ogromny potencjał pobudzający rozwój. Dlatego też warto usunąć wszelkie przeszkody w rozwoju sektora MMSP, bo jego intensywny rozwój gwarantuje pomyślność państwu i jego obywatelom.pllicencja niewyłącznamałe i średnie przedsiębiorstwaprzedsiębiorczośćbariery przedsiębiorczościprzedsiębiorstwo rodzinneBariery rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na przykładzie Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „PIOMAG”Barriers to development of micro, small and medium businesses in Poland on the example of PIOMAG multibranch companymasterThesis2013-11-15