Kupczak, Paweł2014-04-102014-04-102010Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów. Pod red. A. Nalepki, A. Ujwary-Gil. Nowy Sącz : WSB-NLU, cop. 2010. - S. 38-47978-83-88421-65-5http://hdl.handle.net/11199/7468Barriers may prevent initiation of the innovation process and interrupt implementation of innovation in enterprises. The article presents the main barriers of innovations deployment in Polish enterprises and consists of three parts. In the first section author describes barriers and brakes of innovation available in empirical studies. The second part contains identification of main barriers of the innovation. The third part presents suggestions facilitating overcome brakes.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskaimplementacjainnowacjeprzedsiębiorstwobarieryBariery w obszarze implementacji innowacji w przedsiębiorstwie – próba analizy i syntezy na przykładzie badań empirycznychThe bariers to the implementation of inovation in the enterprise – an attempt of analysis and synthesis on the example of empirical researchbookPart