Wiktor, JanKlocek, Michał2013-10-092013-10-092009-07-27http://hdl.handle.net/11199/897Głównym celem pracy jest analiza i ocena procesu kształtowania wizerunku i budowania marki w koncernie naftowym PKN ORLEN. Analiza podejmowanych aktywności została rozdzielona na komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa i tę kierowaną do otoczenia zewnętrznego. W rozdziale pierwszym zaprezentowana została teoretyczna strona public relations, wyjaśniona została istota i modele komunikacji, podstawowe pojęcia komunikowania oraz PR, jako elementu marketingu mix, a także cele, funkcje oraz współczesne kierunki rozwoju owej dziedziny. Rozdział kończą przytoczone podstawowe zasady etyczne, jakich powinni przestrzegać twórcy programów PR. Rozdział drugi, w oparciu o literaturę naukową prezentuje właściwe znaczenie wizerunku przedsiębiorstwa, w zestawieniu z jego tożsamością. Odpowiada on na pytanie czym tak naprawdę jest wizerunek a czym tożsamość oraz za pomocą jakich metod można badać te dwa różne od siebie obszary. Trzeci rozdział przedstawia teorię procesu zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa, analizę sytuacji wyjściowej przedsiębiorstwa, istotę planowania i kontroli działań PR, a także zarządzania komunikacją na wypadek kryzysu. Ukazuje on krok po kroku jak należy budować skuteczny program PR zaczynając od szczegółowej analizy sytuacji wyjściowej przedsiębiorstwa poprzez skrupulatne planowanie, a następnie realizację zadań, aż po kontrolę wyników z przeprowadzonych akcji. Ostatni natomiast, czwarty rozdział przedstawia szczegółową analizę działań public relations w oparciu o przykład PKN Orlen, a więc największej polskiej spółki. Analiza została przeprowadzona w głównej mierze w oparciu o materiały oraz wiedzę pozyskaną podczas stażu w centrali PKN Orlen, który odbyłem w 2006 roku. Badanie opracowywane ze źródeł wtórnych, wzbogacone zostało o dwa wywiady pogłębione przeprowadzone tego roku w Płocku, oraz 25 krótkich wywiadów wśród mieszkańców Krakowa.pllicencja niewyłącznakomunikowanie przedsiębiorstwo-otoczeniepublic relationswizerunek przedsiębiorstwaRola PR w kształtowaniu wizerunku firmy na przykładzie PKN Orlen SAThe role of PR in creating company`s image based on the case of PKN Orlen SAmasterThesis2013-10-09