Gancarczyk, JacekLeśniak Agnieszka2014-03-042014-03-042007http://hdl.handle.net/11199/6680Jarmark w Nowym Targu jest tradycją podhalańską od początków powstania miasta. W dni czwartkowe i sobotnie miasto staje się zatłoczone klientami z okolicznych miejscowości i z za granicy. Jarmarki nowotarskie stanowią centrum handlu na Podhalu. Są zarówno miejscem gdzie większość mieszkańców dokonuję zakupów jak również głównym i jedynym źródłem utrzymania wielu nowotarskich i okolicznych rodzin. Sprzedawcy, którymi są drobni właściciele małych firm często jednoosobowych, tworzą skupisko handlowców, zlokalizowanych w wydzielonej części targowicy w Nowym Targu. Celem pracy jest analiza skupiska małych firm handlowych jarmarku nowotarskiego oraz próba identyfikacji klastera. Czy bliska lokalizacja handlowców jest jedynie skupiskiem firm działających w podobnych sektorach, czy utworzył się klaster współzależnych przedsiębiorstw które są komplementarnie wyspecjalizowane w tworzeniu łańcucha wartości.pllicencja niewyłącznasektor MŚP w Polsceinnowacjestruktura branżowa MŚPklasterTarnowski klaster przemysłowy „Plastikowa Dolina”Dolina Krzemowa – Silicon Valleyklastry w gospodarcejarmark nowotarskikooperanciIdentyfikacja skupiska małych firm na podstawie Jarmarku NowotarskiegoThe identification of concentration of small enterprises based on the Nowy Targ marketmasterThesis