Radacki, ArturMaziarz, Marcin2014-02-272014-02-272012-09-21http://hdl.handle.net/11199/6463Warto sobie uświadomić, że 90% usług i produktów, które nabywamy, nie jest czymś czego "potrzebujemy", ale czymś co "chcemy", "pragniemy" mieć lub robić. Nasuwają się zatem pytania, jak wytworzyć w kliencie pragnienie, a nawet pożądanie danego produktu? Jak sterować tymi procesami, tak by klient po nabyciu danego produktu, usługi był zadowolony z zakupu? Celem pracy będzie próba odpowiedzi na te i inne pytania oraz pokazać w jaki sposób, specyficzne techniki manipulacji i perswazji, mogą nakłonić ludzi do zakupu. W pierwszym rozdziale zostanie przybliżona sylwetka profesji sprzedawcy - handlowca a także ukazanie jakimi cechami się on charakteryzuje. Opisano również czym jest osobowość oraz wymieniono różne typy i rodzaje osobowości, by wytypować, tę która jest optymalna dla tego zawodu. Rozdział drugi dotyczy objaśnienia czym dokładnie jest perswazja. Przedstawiono w nim także techniki ukrytej perswazji, jak również dzięki przykładom dowiedziona została ich skuteczność w komunikacji. W rozdziale trzecim zaprezentowano manipulujące struktury językowe, które mają wpływ na nieświadomą część naszego umysłu podatnego na sugestie. Ich imponująca moc działania została potwierdzona przykładami. Czwarty rozdział przedstawia praktyczne zastosowanie omówionych technik w markecie Merkury Market.pllicencja niewyłącznazawód sprzedawcyosobowość sprzedawcyperswazjajęzyk manipulacjiUkryta perswazja, czyli język wpływu i manipulacji w profesji sprzedawcy. Analiza zagadnienia na przykładzie sieci sklepów "M-Market"Hidden persuasion or the language of influence and manipulation in the profession of a shop assistant. An analysis of the problem illustrated with an Example of the "M-Market" chain of storesbachelorThesis2014-02-26