Woźniak, DariuszLaskoś, Aneta2016-05-252016-05-252015-07-06http://hdl.handle.net/11199/9012Przedmiotem niniejszej pracy jest opisanie, jak skutecznie zarządzać zakładem gastronomicznym, by nie tylko utrzymać się na rynku, ale również zdobyć na nim stałą przewagę konkurencyjną. Praca składa się z czterech rozdziałów. Opisany w nich został ogólnie sektor usług na tle pozostałych sektorów w gospodarce polskiej i europejskiej, oraz znaczenie gastronomii jako jednej z jego branż. Ponadto, praca przedstawia opis szeroko pojętego marketingu oraz promocję w gastronomii. Druga część pracy to część badawcza, która ma na celu zbadanie, czym kierują się konsumenci na gorlickim rynku wybierając konkretne lokale gastronomiczne. W badaniu tym wzięło udział 50 respondentów a jego wnioski świadczą o tym, że smak, jakość, obsługa oraz czystość w lokalach to główne kryteria wpływające na ich decyzje zakupowe. Praca przedstawia także własne propozycje działań oparte na przeprowadzonych badaniach dla efektywnego prowadzenia zakładu gastronomicznego.The subject of this paper is to describe how to manage catering facility efficiently in order to not only stay in the market, but also to gain a permanent competitive adventage. The work consists of four chapters. The service sector has been described to compare with other sectors of Polish and European economies and to stress the importance of gastronomy as one of their branches. In addition, the paper presents a wider range of marketing and promotion strategies used in gastronomy. The second part of work regargs research that aims to explore the particular reasons for selecting certain dining facilities by consumers in Gorlice and in Gorlice County. According to fifty respondents taking part in the survey taste, quality, service and the general cleanliness of the premises are among the main criteria influencing their purchasing decisions. The paper also presents its own proposals for actions that should be undertaken to run the catering facilities more efficiently.pllicencja niewyłącznagastronomiamarketingzarządzaniepowiat gorlickiankietaservicescateringmarketingmanagementGorlicesurveyBudowanie stałej przewagi konkurencyjnej na rynku usług gastronomicznych na podstawie badań oczekiwań klientów przeprowadzonych na terenie powiatu gorlickiego oraz miasta GorliceBuilding an ongoing competitive adventage of gastronomy facilities in the services market, based on research of customers’ expectations conducted in Gorlice and Gorlice CountymasterThesis2016-02-20